péntek, december 05, 2003

Vegre pentek es vege a sulinak! Ha nem esne szinte folyamatosan, nagyon jo kedvem lenne. Kezdem a het elejen, hogy kovetheto legyek.

-------------------------

Hetfon elindult a nagy betus SULI. Annak aki, az ASPECT kepzeseben szeretne tanulni, tajekoztatasul kozlom, hogy az elso nap 8:30-kor kezdodik a suli bemutatasa, ami az egesz napot igenybe veszi. Kozepes angol tudassal is jol lehet boldogulni, mert a tesztek es a bemutatkozo beszelgetes alapjan Highly Intermediate csoportba tettek. Meg most sem ertem, hogy-hogy tevedhetett harom tanar egyszerre, hisz az utobbi tiz evben nem sokat gyakoroltam az angolt, es akkor sem voltam anyanyelvi szinten. ;-)) Megmutattak a suli kornyeket, a fontos intezmenyeket, a nepszeru szorakozohelyeket, valamint a "kotelezo" korok vegen egy kellemes Barban fejezodott be az ismerkedes.
Arak: sor 3,5AUD, bor 6AUD, udito 3AUD. (poharra vonatkoztatva)
Ez volt az utolso eso mentes delutan.

--------------------------------------------------------

Kedden megismerkedtem az osztalytarsaimmal (senki sem kerult az ujonnan felvetelizok korul ebbe az osztalyba). Nem hozzuk a szokasos aranyszamokat, mert: 6 azsiai, 2 spanyol, 2 nemet, 2 francia es egyetlen magyarkent en.
Hat nem volt egyszeru a kezdes, de majd csak belejovok.
Delutan valasztott szakkent Business angol kepzesben reszesulok. Nagyon durva. Ezert sem maradt idom irni, mert egesz este szotaraztam.

A sulibufe arai alacsonyabbra vannak belove, mint a belvarosi arak, de jobban jarsz, ha hozod a kajat.
Sajtos, sonkas (ket szelet toast kenyer kozott) melegszendvics 3,3AUD
Torok melegszendvics (sonka, sajt, gomba, salata, speci kenyer) 5AUD

Aki sporolni akar, annak vannak sajat markas konzervek (bab, spagetti stb) ami 420g es csak 0,65-0,9AUD lehet, hogy olyan is, de azert, ha azt nezzuk, egy szendvics 2-2,5kg konzerv. Azert egyenlore meg a szendvics is fogy.;-))
Egyebkent meg folpack jellegu foliat is lehet kapni sajat markas kivitelben.

Megkaptuk a diakigazolvanyt, aki nem tobbi, mint egy laminalt, fenykepes nevjegykartya. Ennek ellenere a legtobb helyre kedvezmenyesen lehet bemenni vele.

Meg mindig nem tudom intezni a vizummodositast, mert csak a jovo het elejen fogja igazolni a suli, hogy jarok is az orakra. Mikor kezdhetek el munkat keresni? Es akkor meg nem beszeltunk a talalasrol. :-((((

Az Optus es a Vodafon arait osszehasonlitva, vegul az Optus mellett dontottem. Okok: 29,5AUD kifizetese mellett 30AUD lett az egyenlegem, egy evig el a szam, feltoltes nelkul 6 honapig hasznalhatom el a fenti osszeget. 20:00-8:00-ig 10 perces alapon van a szamlazas, 0,3AUD az egyseg (45-48Ft/10perc) Au-n beluli vezetekes es mobil szamok eseten. Az SMS 0,25AUD, a napkozbeni hivas 0,37AUD/fel perc. (Nyilvanos telefonrol ez 0,4AUD)

Esik.

--------------------------------------

Szerda:
Suli:
Azert egy kicsit mar jobban ment, mint tegnap, de ma sem maradt el a szotarazas. Ha ez igy megy tovabb, lassan kimasolhatom a szotart egy az egyben.

A suli minden napra szervez programot, aminek eleg elfogadhato az ara, de akikkel beszeltem azt javasoltak, hogy csak a helyi programokon (sport, tanc, kostolas) vegyek reszt, mert a hosszabb kirandulasok mar dragak, olcsobban meg lehet uszni sajat szervezessel.
Ma borkostolo volt (5AUD). 3 feher es 3 voros bort kostoltattak meg velunk. Hat nem olyan mint egy magyar borospinces kostolas. Betereltek minket egy uzletbe, alva elfogyasztottuk a borokat, a masodik utan mar nem volt sem sajt, sem chips es 1,5 ora alatt vegeztunk is.
Esik.

---------------------------

Csutortok:
Vegyes visszajelzesek vannak a sulirol. Talalkoztam a napok soran tobb magyarral is, es van aki elegedetlen, mert gyenge a kepzes. Hat ezt sem en mondtam. Lehet egyebkent hogy gyenge a kepzes, de mivel hianyoznak az alapok, elegge el vagyok havazva. Mas diakokkal is talalkoztam, akik nem a belvarosban, hanem Manly-n tanulnak. A szunetekben surfozni jarnak. Kicsit irigylem oket.

Mivel eleredt az eso csak egy rovid setat tettem a Rocks nevu keruletben. Nagyon tetszett. Mivel muveletlenul es utikonyv nelkul jottem ki, csak az itteni turistafuzetekre hagyatkozhatom, de ugy vettem ki, hogy ez lehetett az ovaros. Nagyon kulonleges hangulata van, bar csak nehany utcat lattam belole. Allitolag nem is sokkal tobb.
Ma nem esik az esso. Zuhog. Ilyet meg nem tapasztaltam az egy het alatt. Eddig eleg volt a baseball sapka is esernyo helyett, de most meg esernyovel is borig aztak az emberek.

Modositottam a heti berletemen. Most csak ket meghatarozott allomasra ervenyes es ott is csak metrora, de igy csak 25AUD/het. Egyebkent itt nem olyan "igazi" a metro, mint otthon, mert jobban hasonlit a HEV-hez, mivel sokat megy a felszinen is. Eddig csak emeletessel talalkoztam. Nem volt egy buta ember aki kitalalta, hogy nem a szerelvenyeket kell forgatni a vegallomasokon, hogy az utasok menetirannyal szembe uljenek, hanem a szeksorok hattamlajat lehet atmozgatni. Nekem meg ujdonsag, de nagyon tetszik.

---------------------------------------

Pentek:
Kezdem banni, hogy csak egy turabakancsot hoztam magammal, mint zart cipot, es esokabatot, vagy esernyot pedig egyaltalan nem. Mint az kitalalhato, esik.

Megprobalom meg ma elintezni a szamlanyitas a St. George Banknal. Eddig mindenki ezt ajanlott, mert diakoknak havi xx tranzakcioig nem kell semmilyen plusz koltseggel szamolni.

Nincsenek megjegyzések: