szombat, december 27, 2003

Elteltelt a karacsony, megsem alakult ki "igazi" karacsonyi hangulatom. Nagyon hianyzott a csalad, az ajandekok, a karacsonyfa, a ho, a hideg (ez talan nem is), a hosszu ejszakak. Talan az is kozrejatszott a "kozonyomben", hogy egesz ejszaka dolgoztam. Meg Magyarorszagrol hoztam magammal egy kb 10cm magas muanyag karacsonyfat, amit ajandekba kaptam, igy nem maradtam fa nelkul. ;0))) Koszonom! Lehet, hogy hosszu tavon bele lehet razodni a "nyari" karacsonyba, de en, legalabbis mostani terveim szerint csak egy evet tanulok itt. Aki ide jon elni, vagy mar hosszabb ideje itt el, az biztos mas szemmel latja ezt.

A karacsonyban az dobott fel a legjobban, hogy nem volt tanitas. Ez az egy het szunet mar ram fert a harom het tanulas utan. ;0))

Hetfo az altalanos semmitteves jegyeben telt. Mivel a terkepen nem tunt messzinek, a Rockdale-i alberletbol kigyalogoltam a Botany Bay, repuloterhez kozel eso reszere. Nos volt mar jobb saccolasom. Igaz, hogy nem siettem, de tobb, mint egy ora seta volt a part. Nem a tavolsag, hanem inkabb a meleg volt a gond. Nagyon vartam mar, hogy bele mehessek a vizbe. Voltam mar tisztabb partszakaszon, de nem volt veszes. Erdekes latni a gepeket felszalni, mikozben a fekszel a vizen.
A part utan elmentem megvenni a heti kajaadagomat, hogy mar ezzel se kelljen foglalkoznom. Kicsit tulbiztositottam magam, mert nem tudtam, hogy hany nap sikerul dolgozni. Nos a folyadekok es a
gyumolcsok kivetelevel, minden erintetlenul maradt. Meg szerencse, hogy mindegyik tartos, igy nem romlik meg.

Kedd delutanig nem tortent semmi. Pihentem. Este teljes nyugalomban mentem dolgozni. Erkezeskor kozoltek, hogy itt a bar, a lehetoseg, hajra. Egyedul? Igen, ha van kerdes szoljak, ha raernek segitenek. Jo fej. Ha rohanas van, akkor kell a segitseg. Meg szerencse, hogy a mult heten be kellett ugranom, mert legalabb volt fogalmam arrol, hogy mit, hol keressek. Egesz jol eltelt az este, meg elveztem is. Volt egy-ket razos pillanat, de a vendegek is megkaptak mindent (ha nem is azonnal) es en is tuleltem. ;0))) Erdekes volt, hogy zaraskor kozoltek, hogy a takaritas befejeztevel a lancot tegyem ra az italhutokre, es az onmukodoen zarodo ajton menjek ki. Viszlat! Ezt most nem gondoljak komolyan? Nehany perc mulva lattam, hogy teljesen komolyan gondoljak, mivel a mosogato kivetelevel mindenki elment. Ennyire bizalomgerjeszto fejem lenne? Otthon masnapra nem maradna az uzletben semmilyen mozdithato dolog. Nos en a reszemro masnap nyudodt szivvel mentem dolgozni. Lehet, hogy ha megbiznak benned, es "felnottkent" kezelnek, akkor nem alacsonyodsz le odaig, hogy nehany dollar erteker kockaztasd ezt.

Szerdan a Hollmes BBQ party-jan vettem reszt, mint kivulallo, de ez senkit sem zavart, foleg, hogy ehanyukat mar a Brazil Party-rol is ismertem, illetve Zsofi oda is jar. A dolog erdekessege, hogy ok is pont Bronte-t valasztottak, igy a mult heti rovid, 30 perces villamlatogatasom reszidejen is javithattam. Mivel nem ereztuk magunkat kelloen pofatlannak es sorakozni, tolakodni sem volt kedvunk, a sajat kis pecsenyenket sutogettuk. A multkor tevesen gondoltam, a sutohelyek hasznalata nem ingyenes. 20cent / kb 10-15perc. Ezt a rablast. ;-))))
A hullamok mar a legutobb is nagyok voltak, de most meg ezt is meghaladtak. Csinyan kell bannom a szuperlativuszokkal, mert minden heten uj meglepetes er a hullamok erejevel, meretevel kapcsolatban.
Azt mondhatom csak, hogy a derekig ero vizben sikerult egy hullamot olyan felkeszuletlenul elkapnom, hogy egy hatraszaltoval kombinalt, csavart bukfenc utan negykezlab talaltam magam a parton a visszavonulo hullam utan. Keszult jopar kep, hamarosan azokat is felteszem a szokott helyre.
A munka mar rutinosabban ment, inkabb csak az eddig nem kert italokkal es extra kavekkal gyult meg a bajom, legalabbis amig legalabb egyszer meg nem mutatta valaki. A karacsony tiszteletere mikulassapkaban es textil szarvasagancsban dolgoztunk. Mikor beindult a hajtas, nekem le kellett vennem, mert a szarvak majdnem lesepertek az egyik italos polcot. Jo hogy nem kell tetelesen elszamolni az italokkal, de ezt azert nem vettek volna jo neven.
Munka utan taxival mentunk a Town Hall-hoz. A kb 5km-es utert 9,5AUD-t fizettunk.
Kaptam ket nagyon jo hivast, mivel nem szamitottam ra, hogy a volt kollegaim kozul valaki ilyenre aldoz, illetve a csaladomtol. Erdekes, hogy mivel edesapam hajozik, nem is tudom, hogy mikor toltotte velunk utoljara a karacsonyt. Most ugy adodott a lehetoseg, hogy edesanyam is a hajon toltlette az unnepeket, igy furcsa volt mindkettojukkel beszelni. Nem tudtak, hogy dolgozom, 23 nem fogadott hivasom volt (mint kiderult, nem csak toluk). Ezt nevezem kitartasnak. Anya mar sirt, hogy mi tortenhetett az o kicsi fiacskajaval. (Meg szerencse, hogy par honap mulva 30 leszek, mi lett volna, ha mar kozepiskolas, vagy foiskolas koromban kijutottam volna ide) Nem mondhatnam, hogy egy tipikus mintacsalad lennenk, de most hianyoznak.

Csutortokon rovid setat tettem a belvarosban. Kicsit atomcsapas hangulata volt a dolognak. Minden uzlet zarva volt, a turistak valoszinuleg a parton vagy otthon, a helyiek pedig valoszinuleg otthon vagy a csaldjukkal voltak. Nagyon neptelen volt minden.Ismet dolgoztam. Meglepo volt latni, hogy az itteni emberek kozul milyen sokan mennek etterembe, hogy ott adjak oda az ajandekaikat egymasnak.

Penteken felkerestuk a Taronga Zoo-t. Hat nem a Budapesti Allatkert. A bp-i elonye, hogy van tortenelme es egyes epuletei kulonlegesen szepek, itt azonban (a helyi adottsagokbol kifolyolag is) sokkal nagyobb flora es fauna szerepel a megtekintendok listajan. Kabinos felvonoval lehet a hajotol feljutni az allatkerbe, ahol 3AUD-ert mar kozvetlen kozelrol fenykepezhetsz, illetve fenykepezkedhetsz a koalakkal. Hat nem egy kapkodo idegbetegek, az mar biztos. Allitolag napi 20 orat alszanak. Ugyan koalat nem, de nehany kengurut sikerult megsimogatni. Ezek is nagyon lustak. Nemelyik fel sem kelt, ha odamentem, hogy megsimogassam. Ramnezett, majd konstatalta, hogy egy ujabb hulye turista, es visszafekudt.
A foka show mar latvanyosabb es erdekesebb is volt. Egy baja volt, hogy eleg rovidre sikeredett.
Mar szinte meg sem lepodtem, hogy kaptam egy telefonhivast, hogy be kellene mennem dolgozni. Nem baj, ha van egy kis bevetel is, nem csak kiadas.

Szombaton felkerestuk Watsons Bay-t. En mar voltam itt, de mivel nem errol az oldalrol kozelitettem meg, megint uj arcat mutatta. Az ido nem volt tul meleg, de ennek ellenere most is lenyugozott a hely szepsege.
Ma kimondottan sokan voltak a kikotoben, foleg annak tukreben, hogy csutortokon szinte senki sem volt a varosban. Biztos az is kozrejatszott, hogy nem igazan volt egy strandolos ido.

Remelem, mindenkinek kellemesen telt a karacsonya es azt kapta, amit szeretett volna. Ha nem, akkor pedig probaljon ugy csinalni, mintha azt kapta volna.;0)))) Persze ez csak akkor mukodik, ha legalabb mi tudjuk, hogy mit szeretnenk.


*********************************************
Puha teli takaro boritja a tajat, ilyenkor a jo pezsgo serkenti a majat. Sult malacka vandorol, surran a bendobe. Kivanok sok boldogsagot az uj esztendore!

*********************************************

Nos Au-ban szilveszterre sem varhato havazas, azonban heti "jelenteseimre" ennek ellenere is szamithattok.


Udv:
Adam

Nincsenek megjegyzések: