vasárnap, december 21, 2003

Ujabb het, ujabb esemenyek.

Meg az elozo het vasarnapjan esett meg egy "kellemetlen", de kesobb, megis jol vegzodott eset.

A Brazil Party faradalmainak kipihenese gyanant, tanarom, Dan tanacsara felkerekedtem egy magyar iskolatarsammal, hogy megkeressuk a Glebe Market nevu, hasznalt cikkes piacot. Informacioim szerint, a piac, csak vasarnap delutan van nyitva, ezert a legnagyobb melegben vagtunk neki a kis turanak, ugyanis a tanacsban az is benne foglaltatott, hogy a legegyszerubben, egy kis, 20 perces setaval jutunk el a megadott helyre. Mondanom sem kell, hogy kb. 5 perc utan voltam ott, hogy rakerdezzek magamban, hogy ki volt az a nem normalis, aki ilyenkor akar a piacon nezelodni. (Egyebkent egy eleg meredek utat
sikerult kivalasztani.) 10 perc utan mar nem csak magamban kerdezoskodtem. :0))) Kb 30 perc utan megkerdeztem az elso jarokelot, hogy ugyan merre talaljuk azt az elvethetelenul eredeti piacot. Kozolte, hogy mar nincs messze (mihez kepest), de a piac csak SZOMBATON van nyitva. Nem akartam elhinni! Ennyire azert nem megy rosszul az angol, hogy szombat helyett vasarnapot ertettem.

Ugy ereztem, hogy legjobb lesz abbahagyni a gyaloglast, menjunk vissza busszal. Talaltunk egy megallot, ahol uldogelt egy "holgy", aki vidaman felvilagositott minket, hogy a Town Hall-hoz a masik oldalrol
indul a busz. Szerencsere eppen jott is, az elejen George Street. Tobb se kellett, felszaltunk. Eleinte nem is volt semmi gond, de 25 perc utan mar kezdett erdekelni, hogy hol is lehetunk, hiszen lassan tenyleg
gyalog a leggyorsabb ide jutni. Nem igazan akartam elhinni, de a Cogee Beach tarult fel elottunk. Nagyon szep part, de en nem ide akartam jonni. Holnap (vasarnap) felteszem a kepeket a
www.adam-in-au.kepeim.hu oldlra. A makro kepek kozott lehet majd latni ket "elolenyt". Ha valaki meg tudna mondani, hogy mik lehetnek azok, nagyon orulnek, mert erdekel. Az szinte biztos, hogy az egyik
valamilyen meduza lehet, bar en meg ilyet nem lattam. (Ez azonban nem jelent semmit.)

Hetfon jol letoltam Dant, hogy felretajekoztatott. Mint kiderult, meg harom osztalytarsam dolt be, a javaslatnak, es ok is felzaklatott allapotban erkeztek meg a suliba. Dan lebeszelt minket a kovetkezo
szombati Glebe latogatasrol, mivel o garzsvasart tart, es inkabb arra menjunk el. Elhozta az arakat is, amibol en egybol egy Hi-Fi "toronyra" csaptam le, a maga, horribilis 40AUD araval. Mivel szombaton
dolgoztam es valahova eltettem Dan nevet es cimet, csak remenykedni tudok, hogy eleg a szobeli megallapodasunk az uzlet megkotesehez, mert szerintem ez egy nagyon jo ar, meg akkor is, ha meg nem lattam a portekat. ;-))

Kedden probamunkara mentem egy magyar steak housba, ami nagyon szimpatikus helynek tunt, es tunik most is. Az egyetlen rossz tulajdonsaga, a legjobb tulajdonsaga is egyben, ugyanis itt mindenki
magyar. Majd kiderul, hogy milyen a masik.

Szerdan probamunkara mentem a "nemzetkozi" etterembe, kavezoba, ahol mar joval kevesebb magyar szot lehetett hallani, ami szinten kettos erzelmeket valtott, es valt is ki belolem. Ez is tetszett, de mivel
az egyik fonokno nem volt bent es o is latni akart, penteken is be kellett mennem probamunkara.

Bocsi, de annyira faradt vagyok es itt hajnali 4 ora is elmult, hogy nem tudom folytatni. Holnap, ma befejezem. Remelem senkit sem untatok halalra. ;0)))

----------------------------

Most kaptam nehany aranyos "viccet", gondoltam megosztom veletek.

-Akkor kezdessz oregedni, ha mar nem erdekel, hogy hova megy a parod, hacsak nem kell vele menned.

-A kozepkoruaknak mar kevesebb orommel jar a munka es tobb munkaval jar az orom.

-Ha a lanyok a munkahelyeden kezdenek megbizni benned, az az oregedes biztos jele.

-Akkor valsz kozepkoruva, ha ket kisertes kozul azt valasztod, ahonna hamarabb haza lehet erni. /Ez nagyon igaz!!!/

Bocsi mindenkitol, aki mar ismerte, de igy kozel a harminchoz, ironikus mosolyt csalt ez a par sor az arcomra.

------------------

A kerdesekre valaszolva, valoban a Doble Bay-en van a Hungarian Steak House, sot a masik etterem is ott talalhato, ugyanis ez a Cosmopolitan, ismertebb neven Cosmo.

Mint minden munkahely, az ott dolgozoknak mindenkinek egyeni velemenye alakul ki.

A Steak Housban bejelentenek, fizetik az adot, valamint kaja is van. Az oraber nem tul rossz, borravalo is van, de meg nem tudom, hogy le tudom-e dolgozni a lehetseges 20 oramat, mivel hetkoznap egyenlore
csak vacsorara van nyitva. Itt felszolgalokent dolgozhatok.

Nos a Cosmo ennek majdnem az ellentete. Csak a kaja es a borravalo egyezik. ;0))) a tobbit mindenki kitalalhatja. Itt kevesebb az oraber, viszont a 20 ora ledolgozasa nem jelent gondot. Itt a barban
dolgozom. Ezt meg jobban szeretem, mint a felszolgalast, mert egy ket nap utan tok jol kiigazodsz , minden megrendeles papiron jon, nincs vita. Sajnos borravalo is csak a tobbiektol van. ;-(( /A jatt 10-15%-at adjak le a baros(ok)nak./

Meg nem sikerult dontenem, hogy melyik maradjon. a kettot nem fogom birni. A heti beszamolokban majd kiterek a reszletekre es a tapasztalataimra is.

Az itteni hozzaallas erdekessege, hogy pl. az InterContonentaltol kaptam egy e-mailt, amiben megkoszontek, hogy bementem hozzajuk allast keresni. Amint lesz uresedes keresnek. Ez azert tok jo, foleg, hogy nem egy sablonlevelnek tunt, amit mindenkinek elkuldenek, hogy megnyugtassak a lelekiismeretuket.

--------------------------

Szerdan, a munka utan, nem mintha nem lettem volna kelloen faradt, elmentem a suli Karacsonyi bulijara, amit a Hollywood Hotel nevu pub-ban tartottak. (Itt a "kocsmak" felett a vendegeknek, akik nem tudnak
vagy nem akarnak hazamenni fenntartanak hehany szobat es maris Hotel lesz az elnevezese.) Dan volt a DJ. Nagyon jo volt a hangulat es a zene is. Megint kitargyaltuk, hogy mennyire nincs itt karacsony
erzese a diakoknak, akik feher karacsonyhoz vannak szokva. A kepeket delutantol megtalaljatok a neten.

A jo hangulat megorzese erdekeben, csutortokon tesztet irtunk, ami lehetoseget teremt arra, hogy jo esetben jobb csoportba kerulj. Az enyemrol csak annyit, hogy szerencsere rosszabb csoprtba nem lehet
kerulni. :0))) Eddig is tudtam, hogy hianyos a nyelvtanom, no de ennyire. Mindegy, legalabb kiderult, hogy mire kell nagyobb hangsulyt fektetni. A szovegertes, az onallo fogalmazas, adott temara, valamint a
magnohalgatas is eleg jol ment, de ezek erik a kevesebb pontokat. ;-((

Este ismet dolgoztam a Steak House-ban, de most mar nem probamunkan, igy megkaptam az elso borravalomat is. Ez egy kicsit feldobott.

Ja, a Steak House mellet szol, hogy este 10-kor bezar, igy meg kenyelmesen haza tudok vonatozni. Szombat este a Cosmo-bol csak ugy tudtam hazajonni, hogy a fonok elvitt a Town Hall-hoz es ott, meg
eppen elertem a 2:30-as ejszakai buszt. Hat voltam mar frissebb is. Lehet, hogy egy harmadik helyet kellene keresnem, ahol jol fizetnek, keveset kell dolgozni, es a belvarosban van? (Almodik a nyomor.) Azert az InterContinental valami ilyesmi lehet. Talan.

Penteken BBQ partyt szervezett a suli, de mivel 600 embert nem szerettek volna egy helyre vinni, tobb helyen lett megrendezve. Az osztalyom es meg sokan masok Brontee-ra kerultunk. Nagyon meglepett, hogy szabadteri tuzhelyek sorakoztak egymas mellett es mint kiderult, BARKI, INGYEN hasznalhatja oket egy kis sutogetesre. Otthon mar biztosan ertekesitette volna valaki, a leszerelheto reszeket, mint vashulladekot, a teglat pedig kibontottak volna, mint keritesalapanyagot. Na jo nem kell mindig a rosszat keresni az otthoni dolgokban, hiszen en haza fogok menni, de sajnos en igy lattam a helyzetet. "Szerencsere" kaptam egy telefont az este, hogy 14 orara menjek be probamunkara a cosmoba. Szuper. ;-(( 12:30-ra ertunk ki a partra, nekem pedig 13:00-kor indul a buszom vissza. Gyors kostolo a kenguruhusbol, meggyorsabb megmartozas a vizben es irany a melo. Mivel ismet csak probamunka, 1,5 ora alatt vegeztem, viszont 6-ra mentem a Steak House-ba. Mit volt mit tenni, megkerestem a Double Bay-i beach-et es kifekudtem egy orara.

Nagyon vigyazni kell a napozassal, ugyanis kellemesen sutott a nap, enyhe szel fujt, kozel a viz, ...stb es a 30 faktoros naptej ellenere egy kicsit megegtem. Neha jo a meleg, foleg, ha arra gondolok, hogy otthon
fagypont alatt lehet mar a homerseklet.

A munka gyorsan eltelt, de hogy ne legyen egyszeru az eletem, a Cosmo-ba meg vissza kellett mennem 11-re, hogy megnezzem, hogy milyen is az ejszakai munka, ugyanis valoszinuleg ejszakara leszek
beosztva. 1-kor mar vegeztem is, es csak szombat delelott 11-re kellett bemennem, hogy megbeszeljuk a beosztasomat. Szerda es csutortok (szent este) dolgozom. Legalabb nem kell az gondolataimmal maradni. Ahogy lattam, nem lesz ra idom.

Delutan jott a telefon, hogy be tudok-e menni a cosmo-ba dolgozni. Hat persze (az ilyen vallalasok mindig jo pontok ;0)), csak arra kell ido, hogy lejarjon a mosas, mivel benne van az egyetlen fekete ingem.
Szerencser gyorsan megszaradt, es a vasalo is jot tett neki. Ketten voltunk a barban, ami nagy megkonnyebbules volt, foleg akkor amikor elromlott a rendeleseket tovabbito gep, es ezert szoban es cetliken rendeltek + baromi sokan voltak. Nem volt egy egyszeru menet, de tuleltuk.

Ma a Steak House-ba megyek dolgozni. Nem baj, ha van vegre egy kis bevetelem, csak ne kellene ennyit vasalni. :0))) Igaz, foznom viszont nem kell.

Kellemes hetveget, legalabbis ami meg hatra van belole!

Nincsenek megjegyzések: