szombat, december 13, 2003

Ismet eltelt egy het, legalabbis a munkanapok tekinteteben. :0)) Esemenyekben gazdag, napos hetunk volt, bar most eppen esik.
-Elinteztem a vizummodositast.
-Adoszamigenyles
-Felkerestem a helyi InterContinentalt munka ugyben
-Bejelentkeztem, illetve megerositettem a regisztraciomat a
munkakozvetito ugynoksegnel.
-Atestem a tuzkeresztsegen az elso Bowllingozasommal
-Talalkozas az elso Au. csotannyal
-Hawaii nap a suliban
-Bankkartya hasznalata, kod

Elhataroztam, hogy csak honap vegen irok az arakrol, mert a heti bontas nem ad jo kepet arrol, hogy mennyibe is van az annyi.

A suli altalanossagba veve jonak tunik, de nem mindenki osztja a velemenyem. Uj es regi diakok is vannak, aki masra szamitottak, bar teljesen megertem az elkeseredest, ha olyan csoportba kerulsz, ahol rajtad kivul csak azsiaiak vannak. Megertem, ha nem vigasztalja, ha kozlik vele, hogy Au=kis azsia. Nem kinai akcentust szeretne tanulni, hanem angolt.

A vizummodositas gyorsan ment, csak elore ki kellett tolteni a formanyomtatvanyt, 30 percet varakozni a Lee St 26-nal levo irodaban, es 55AUD-t kartyan (NEM KP) kifizetni, es a munkavallalasra jogosito vizum mar a kezemben is. :-))

Adoszamot csak interneten keresztul lehet igenyeltni. Van irodajuk is, de allitolag ott is a szamitogep elott kell kitolteni a formanyomtatvanyt, ami nem egy nagy ordongosseg, ha megtalalod a kezdooldalon, hogy
mit is akarsz.

A budapesti InterContinental ajanlolevelevel es az uj vizumommal felvertezve, felkerestem a helyi InterContinentalt. A tortenethez hozza tartozik, hogy oltonybe mentem mar suliba is, ahol az ujonnan kezdo osztalytarsunk azt hitt, hogy en fogom az orat tartani.:-)) Tobben megkerdeztek, foleg lanyok, hogy valamilyen rendezvenyre megyek-e. Lehet, hogy tul voltam oltozve egy itteni felszolgaloi allashoz? Minden esetre, a szallodaban is ugy fogadtak, minha valamilyen igazgatoi allast szeretnek. A felreertes tisztazasa utan kozoltek, hogy csak a biztonsagi vezetoi allast tudnak felajanlani, de ahoz kepesites es
tapasztalat kellene. :-(( Ennek ellenere elkertek az oneletrajzomat es megigertek, hogy hivnak, ha meguresedik egy allas. Kivancsi vagyok.

Az InterContinental utan felkerestem a RecruitOz irodajat, ahol ismetelten furcsan neztek ram, majd az ugyintezo a beszelgetes soran megkerdezte, hogy miert is vagyok oltonyben. Miutan tisztaztuk, hogy
hol voltam, mielott hozzajuk bementem, felengedett, ugyanis szerintem teljesen idiotanak nehet, hogy igy kioltoztem egy jelszo megerositeshez es a vizum ellenorzesehez. Egyebkent tenyleg furcsan
festhettem a farmeres, rovidnadragos allaskeresok csapataban. Erdekesseg, hogy az elso internetes allaskeresesem visszadobtak, mert tul messz van a lakhelyemtol. ;-((

Mellekesen megjegyzem, hogy valaki modosithatna az engem sulihoz segito ceg tajekoztato anyagat, mert mar uj kepviselojuk van, es az ausztral munkakozvetitok kozul is van olyan, amelyik elkoltozott.
Nyelvgyakorlasnak nem rossy, kideriteni az uj cimet.

A tanarunk szervezeseben (Dan, a kepek az interneten lesznek, szombaton), meglatogattuk Hornsby bowlling kozpontjat (40 perc vonatozas a Town Hall allomastol), ahol 4AUD / fo/ menet aron jatszottunk. Jol osszerazta a csapatot, bar Dan, hozzank kepest nagyon jol jatszott, a szlovak srac, Karell felvette a kesztyut. Eleg szoros volt a verseny meg a vegen is.
A gyoztes jutalma az volt, hogy mindenkit meghivott egy italra. ;-))
Atestunk a szokasos utlevelellenorzesen (utlevel nelkul el se indulj szorakozni, ha alkoholost is akarsz inni, de neha meg a beengedeshez is kell), melynek soran "megbelyegeztek" minket. Indulhatott a mulatozas.

Eddig is gondoltam, hogy az egynapos retur jegy olcsobb, mint ketszer megvenni, de hogy ennyivel. Town Hall <--> Hornsby /Single/ 2*4.4AUD. A Retur 5.4AUD

Este eppen nagyban internetezek, mikor az asztal tuloldalan, a falon felbukkan, a csapjaval integetve az elso helybeli csotany. (A meretet mindenki leveheti az internetes oldalrol, mert le is fenykepeztem.) A
magyar csotanykiraly, csak babycsotany ehez kepest."Ilyedelmem" nem hasonlithato az Istvanehoz, a pokkal valo talakozasa soran, de azert a hideg kelloen kirazott, ha arra gondoltam, hogy esetleg o mar
testhomerseklet-mintat vett rolam, amig aludtam. Egy laza papucsutessel elvetettem, de miutan megnyugodott, ismet visszatert a tett szinhelyere. Masodszor mar nem hibaztam.

Ma Hawaii nap volt a suliban, mert jott egy uj tanar, aki valaszthatott egy nemzetet, hogy milyen ruhaban "koszontse" a suli. Mivel megkertek mindenkit, hogy fuszoknyat, Hawaii inget, viragfuzert, esetleg kokuszdio melltarto viseljen, csutortokon felkerekedtem, hogy megvegyem a legocsmanyabb, legborzasztobb Hawaii inget, amit Sydney-ben csak kapni lehet, mivel ugy gondoltam, hogy akkor olcson
meguszom. Ott kezdodott, hogy csak keves helyen talaltam es a konszolidaltabbak is 40AUD-tol kezdodtek, de az ocsmanyaknak 120AUD feletti ara volt. Ennyit meg egy jo moka sem er, foleg, hogy
masnap a tanarokon kivul senki sem jott Hawaii ingbe (Dan ingetol rondabbat nem is talaltam az uzletek sem). Meg tiszta szerencse, hogy inkabb (mu)viragfuzert vettem 2AUD-ert .

Nagy vaganyan, a mindennapi elethez hianyos angolommal megprobaltam penzt kivenni az automatabol. Kicsit megszeppentem, hogy nem talaltam egy out, vagy cash szot tartalmazo menupontot sem. Azert ennek ellenere sikerult a penzfelvetel. A Commonveakth bank bankkartyajat teltfonon kell aktivalni, de azert szemelyesen is el lehet intezni.

Felkerestem ket ettermet, ahol probamunkat is kaptam a jovo hetre. Most mar majdnem minden, csak rajtam mulik.

Este egy nagyon jo Brazil Party-re sikerult eljutnom, azonban nagyon faradt voltam. Lehet hogy megviselt lelkileg a csotany? Rengeteg ember volt, ket teremben, mas-mas zene szolt es mindenki jol erezte magat, ami remelem a kepekbol is latszik.

Szombaton delutan frissitem a www.adam-in-au.kepeim.hu oldalt. (Bowlling, Csotany, Sulikepek, Brazil Party) Jo szorakozast es kellemes hetveget!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo