szombat, december 06, 2003

Kezdenem a tegnapi nap vegevel. Sikerult megnyitnom a bankszamlat a St. Georg banknal. Ha 5,000AUD alatti a szamlaegyenleged , nincs szamlavezetesi dij es 10 alkalommal hasznalhatod dijmentesen a kartyadat. A tobbi mar nem lenyeges.

Vettem egy elore fizetett nemzetkozi telefonkartyat. A masok altal mar tobbszor emlegetett 5centes magyarorszagi percdijat az Australian Express kartyan (csak egy kaparossorsjegy) talaltam meg. Nagy oromomre meg is probaltam felhivni Magyarorszagot. Nem sikerult. :-((( Mar ott voltam, hogy visszamegyek es centenkent verem le a azsiain, mikor kaptam egy kis segitseget, hogy eloszor a kapcsolasi dij 40 centjet kell bedobni, addig nem tudok telefonalni. A sikerelmeny nem tartott sokaig, mert a hivott szam nem volt kapcsolhato, de a 40 centet termeszetesen nem kaptam vissa.

A hetkoznapok esemenyehez tartozik, hogy itt is letezik a tomegnyomor fogalma. Reggel a metro, vagy vonat olyan mint Pesten. Heringek a konzervben.

Tovabbra sem birom megszokni, hogy elengednek a kocsik a keresztezodesekben. Lattam mar olyat is, hogy a teljesen szabalytalan gyalogos is atengedett maga elott a sofor. Ki erti ezt? Attol felek, hogy ha sokaig maradok, mikor hazamegyek rovid idon belul egy kocsi alatt talalom magam. ;-)))

Bertok Zoli meghivasanak eleget teve, ma megneztuk a Mikulas napot a cserkeszekkel. (kepek: www.adam-in-au.kepeim.hu) Erdekes volt latni, egy ilyen torekvest a magyarsagtudat, a szokasok es a nyelv megorzesere. Kerti party jellege volt a dolognak, bar neha az eso kozbeszolt. Kedvesek voltak. Furcsa volt, hogy tobb magyar dalt sem ismertem, igaz soha nem is voltam enekkaros, de valahogy lassabbnak tunt az eloadasmod, mint amire otthonrol emlekszem. Ez egy kicsit borusabb hangulatot adott a daloknak a tabortuz mellett.
Megtortent a cserkeszavatas, valamint a fogadalomtetel, majd jott a Mikulas. A kicsit verset mondtak es a nagyokkal egyetemben nevre szolo ajandekot kaptak.
Meghivtak minket a jovo heten a Magyar Hazban megrendezesre kerulo Karacsonyi partyra is. Meg nem tudom, hogy hogy alakul, de lehet hogy oda is ellatogatunk.

Most pont a Gyuruk ura I. megy a teveben, aminek az ad aktualitast, hogy tegnap volt a premiervetitese a III. resznek. Azt hiszem mar tudom, hogy melyik lesz az elso film, amit itt nezek meg a moziban. ;-)))

Nincsenek megjegyzések: