szombat, január 10, 2004

Mozgalmas heten vagyok tul. elkezdodott a suli es beindult vegre az elet az irodakban is.

Szombaton es vasarnap megprobaltam kipihenni a suli+munka kombinaciobol adodo faradalmakat. Mivel "keveset" ejszakazom, szombaton ejszaka elmentem nehany kepet csinalni a Darling Harbourba. Mindig meglep, hogy milyen elet van itt. Termeszetesen a brazilok viszik a primet, de ez mindenkinek ad egy kis plusz hangulatot.

Vasarnap Manly. Nem nevezhetnem szerencsesnek a "kapcsolatunkat", mivel most, masodik alkalommal sem sokkal tobb idot tudtam kinttolteni, mint egy ora. Oda es visszafele sem engedtek fel az elso Ferry-re, mivel mar nem volt rajta hely. Ennek kovetkezteben sikerult is elkesnem a munkahelyemrol, ahol ennek ellenere megertoek voltak. Azert nem szeretnem sokszor kiprobalni a fonokseg turelmet. Manly Beach ennek ellenere nagyon jo hely. Nem lehetett furodni, mert a szeles ido miatt, nagyok voltak a hullamok. Az eletmentok csak derekig ero vizbe engedtek be az embereket, de igy is olyan ereje volt az aramlasnak es a hullamoknak, hogy felboritotta az embereket.

A munka szerencsere egyre jobban megy es egyre jobban elvezem is. Sokat szamit, hogy szeretem amit csinalok. Van amikor nehez esetekkel is talalkozom, de nagyreszt megertoek, jokedvuek a vendegek, elnezobbek a hibakkal szemben, mint otthon. Otthon, "ontudatosabbaknak" erzik magukat a vevok, tudatni akarjak veled, hogy neki ehez joga van. Itt egy mosollyal es nehany szoval el lehet intezni a problemakat.

A hetre a tanulas es a munka volt mellett keves dolgot sikerult meg beiktatni, de nem akarom taposomalom jelleggel megelni a napokat. Meg mindig furcsa, hogy balra tarts van es elozekenyek az emberek. Az is meglepett, hogy a hiresztelesek ellenere az ausztraliai magyarok (akikkel eddig talalkoztam) nagyon segitokeszek.

Csutortokon delutan egy uj szobat neztem meg Rose Bay-ben, de sajnos eleg rossz a kozlekedes, ezert nem ez lesz a hely ahova koltozom. Este, munka utan talalkoztam nehany magyarral a Darling Harbour-ben, ahol megkezdodott a Sydney Fesztival. Szokas szerint a brazilok emeltek a hangulatot. Sajnos eleg keves idot toltottem a magyarokkal, mivel en csak munka utan, 11 korul tudtam talalkozni veluk, mikozben ok mar 7 oratol egyutt voltak. ;0(( Nehanyan mar el is mentek, pedig volt koztuk olyan is, akivel mar nagyon szerettem volna szemelyesen is talakozni (Istvan). Amennyit beszelgettunk, az alapjan jo fejeknek tuntek, remelem, nem szakad meg veluk a kapcsolat. Voltak olyanok is kozottuk, akik 5-6 eves suliban gondolkodnak. Ja, jo dolog a fiatalsag ;0))) , foleg, ha ilyen helyen tudod eltolteni, mint az otodik kontinens.

Mar megerkezesem ota fontolgattam egy robogo vasarlasat, de igazabol nem tettem erte semmit. Penteken kaptam egy kis segitseget az elindulashoz, de inkabb egy hatalmas fekezes lett belole. Mivel 1000AUD korul, mar lehet hasznalt es hasznalhato kocsit venni, ugy gondoltam, hogy ESETLEG raszanok 500AUD-t. Meg szerencse, hogy nem egyedul mentem, mert igy az elado csak kicsit nezett hulyenek. Mar az etteremben is mondtak a kollegaim, hogy nem lesz ez ennyire "olcso", de nem gondoltam volna, hogy 1000-1500AUD korul vannak a hasznaltak, amik olyanok is, hogy nem igazan erdemes megvenni oket, csak olyannak, aki ert is hozza. Nos en nem ebbe a kategoriaba tartozom. =0(( Azt ajanlotta, hogy vegyek inkabb ujat, mert a normalis hasznaltakat, azonnal elkapkodjak es nagyon nehez egy jot kifogni. Heteket varnak az emberek nala a motorokra. Mivel Bondi Junction-on talalkoztunk egy nagyon kedves, idosebb magyarral (ismeros ismerosenek az ismerose, tehat nem ismertuk egymast), aki megprobalt segiteni az uzlet megvalositasaban, ugy dontottem, hogy a munkaig hatralevo par orat, tanacsanak megfeleloen, Bondi Beach felfedezesevel toltom. A robogorol letettem egy idore, de ugy erzem koltoznom kell, meghozza vagy a kozpontba, vagy a partra. ;0)))

Egy kis ugrassal vissz szerdara. Kifizettem a lakbert nehany hetre elore. Itt mar kicsit nagyobbat ugrottam, nem volt egy olcso mulatsag, foleg, hogy ettol nem sokkal kerul tobbe a szallas a parton. Koltoznom kell. Az ittenieknek, nincs tul jo velemenyuk Rockdale-rol (sok az arab, nem tul biztonsagos ... stb). Lehet benne valami, annak ellenere, hogy nem tortent meg semmi atrocitas, de most, hogy lattam nehany jobb keruletet is, megertem, hogy mirol beszelnek.
Befizettem az RSA vizsgara is. Kedden lesz egy 6 oras fejtagitas es utana vizsga. E nelkul nem lehet hivatalosan itallal foglalkoznom. Az eredekessege, hogy allitolag nem is az italokrol szol, hanem arrol, hogy kit, mikor, mennyi itallal szolgalhatok ki. A reszletekrol a jovo heten beszamolok.

Mivel eddig nem szakitottam idot ujsagolvasasra (sajnos) es ejszaka mar nem akarom TV nezessel zavarni a lakotarsaimat, a tuzrol csak az e-maile-eken keresztul ertesultem. Erdekes, hogy nem volt beszedtema sem a suliban, sem a munkahelyen es az index oldalan sem talaltam rola semmit. Lehet, hogy rossz helyen kerestem, vagy tulmessze vagyunk?

Mivel van egy ingyen jegyem a Pylonra, ami mar csak a mai napra ervenyes, zarom soraimat.

Nincsenek megjegyzések: