vasárnap, február 08, 2004

Ismet Internet Kavezora szorulok, de remelhetoleg mar nem sokaig. BEKOLTOZTUNK!!!

Csak sorjaban.

30-an befejeztem az angol tanfolyamomat es boldogan vettem tudomasul, hogy egy het szabadasag all elottem (ami ma fejezodik be), mivel csak februar 9-en indul a szakmai tanfolyamom. Kezszoritas, oklevelatadas, kotelezo kepek es mar vegeztunk is.
En egy kicsit siettem is, mivel talalkozom volt a lakaskiadassal foglalkozo ugynokkel, Mr. Budi-val (ez komoly), aki a Lucky Properties Pty Ltd alkalmazottja (kesobb, meg lenyeges lesz. {Kikerdezem}) ;0P A lakas rendben is volt, az elozo lakok is bent voltak, es mivel rendben talaltatott a lakas, visszakaptak a foglalojukat. Elolegatadas, kezfogas, a kotelezo papirok atadas (meg a referencia nem) es mar ment is mindenki a maga dolgara.

Azonnal butort es haztartasi gepeket kellett inteznem, mivel a lakas teljesen ures volt. Nem baj, 28. emelet, a kilatas, a medence, a szauna, a pezsgofurdo es a konditerem mindenert karpotol. Ja van egy garazshelyunk is, amit szivesen kiadunk, ha van erdeklodo. ;0)) /Hyde Park Tower 148 Elizabeth St. /

Szerecsere egy volt magyar kolleganom olyan szallodaban lakik, ahol ugy dontottek, hogy a nehany hete, honapja megvasarolt, uj dolgokkal feltoltott szobakat inkabb teljesen felujitjak es ami bennuk van, eladjak. (Mikro 50AUD, szarrito 100AUD, dupla agy 100AUD, szofa 100AUD) Az egyeb szukseges muszaki dolgokat (huto, mosogep, TV) inkabb berelem, mert nem akarok kesobb, hazautazas elott az eladasukkal foglalkozni es ha elromlik, akkor mehetek a sohivatalba, mig a berlesnel, nagy altalanossagban kicserelik. Az egesz berles havi 100AUD, ha jo helyen bereled ki. Voltam mashol is, ahol csak a huto tobb, mint 60AUD lett volna, azonos meretben.

Hetfon telefonal Mr. Budi, hogy nem kapta meg a referenciamat. Hivom az ettermet, azonnal kuldik. Teljes nyugalom. Szerdan ismet hiv, hogy mi van a referenciaval. Bemegyek az etterembe, elkuldik. Csutortok koltozes. Csutortokon reggel hiv, hogy meg mindig nincs meg a referencia es ha 2-ig nem tudom bemutatni, ugrott a foglalo es masnak adja ki. Mit csinaljak? Az etterem csak 4-kor nyit. A fonok szama nincs meg nekem, akinek megvan, az dolgozik, nem tudja felvenni a telefont. Nincs mit tenni, uzenetet hagytam az etterem rogzitojen, hogy gaz van, ha tudnak csinaljanak valamit. Csomagolas kozepen irany az etterem, hatha ki van irva a fonok szama valahova. Amikor odaerek, a fonok is eppen megerkezik. Kivancsisagbol lehallgatta a rogzitot es bejott, hogy ujra elfaxolja a referenciamat. Csorog a telefonom, hogy Mr. Budi megkapta a faxot. Talalkozo a Hyde park Towerben. Penzatadas, majd kb. 100alkalommal a mondandohoz fuzve, hogy "Adam, You are so lucky..... mert csak ritkan van ilyen lehetoseg, nagyon jo az ar, megkapta idoben a papirjaimat, harom lannyal osztozom (errol azert nem vagyok teljes mertekben meggyozodve), sut a nap es meg sorolhatnam. Egy eves szerzodest kellet alairnom, kulonben nem koltozhettunk volna. Egy honap kaucio es egy honap berleti dij elore. Tudtam, hogy ennyit kell majd fizetnem, de azert enyhen szolva is fajdalmas volt ennyi penzt kiadni. Meg szerencse, hogy a lanyok fizetik a sajat reszuket.
Irany vissza Rockdalbe, hogy befejezzem a csomagolast es az elso korrel elinduljak a reg ahitott uj berlemenybe. Vonat jon, felszalok es varok az indulasra. Varok. Varok. Vaaaaaarok. Semmi. Mi tortent?
Valasz. Nem tudjak, de csak a Central allomasig fog menni a vonat (egy megalloval a celalomasom elott), de a City Rail suru bocsanatokat ker a kellemetlensegekert. Koszi. Mit kezdjek vele?
Irany a buszmegallo, innen is indul busz Bondi Junctionra, onnan kozelebb van a varos, hatha lesz valami megoldas. A vonattal alig 20-25 perces utat ropke 2,5 ora alatt tettem meg. A tomeg es a meleg nem is lett volna annyira gond, DE amikor mar lattam, hogy hatalmas kerulot teszunk a varos korul, a busz lerobbant. Kinomban elkezdtem rohogni. Leszaltam, hogy innen csak taxival megyek tovabb. Mind foglalt. Fel a kovetkezo buszra. Gondolom, nem kell mondanom, hogy termeszetesen idore mentem volna a szallodaba a butorokert.
Bondi Junctionon mar vonatmentesito busszal vartak, igy eleg konnyen eljutottam a Kings Crossra a szallodaba, ahol legalabb egy szofat fel akartam venni, hogy elso ejszaka ne kelljen a foldon aludni. Szerencsere a fonokno bentvolt es visszahivta az egyik munkast, akivel kocsira raktuk a szofat, irany az uj berlemeny.
Mivel mondtak, hogy 10 es 16 ora kozott lehet csak koltozni, megprobaltunk sietni, mert alig mult el 17 ora. =0))) meg is erkeztunk 19 ora utan. Az or beengedett a parkoloba, de a szofat nem engedte betenni a liftbe. Csak masnapra adott engedelyt. Kozolte, hogy vigyuk vissza, vagy hagyjuk a garazsban. Hosszasan konyorogtem neki, hogy nem szeretnek az elso nap a foldon aludni, ezert vegul belement, hogy ejfel utan elfelejti nezni a biztonsagi kamerakat es akkor felvihetjuk a szofat, de szamitsak ra, hogy a fonoke masnap szova fogja tenni. OK!
Szerencser kozben rendezodott a gazszivargas is, igy visszaalt a "normalis" vonatkozlekedes. Vissza az elozo szallasomra, ahol ismet csomagolas es cipekedes. Hihetetlen, de megerkeztem. Szerencsere folyamataban koltoztunk, igy elso este csak az egyik nemet lany maradt ott, meg a bogarak. Rengeteg apro bogar es "szerencsere" csak nehany csotany. Cuccok kipakolasa a foldre, mivel butor nulla, majd ejfel utan le a garazsba. Szofa fel, balra el. Vege az elso napnak az uj berlemenyben. Volt mar kevesbe razos napom is. :0)))

Penteken szepen sorban megerkeztek a matracok, agykeretek, ejjeliszekrenyek, huto, mosogep, TV, etkezoasztal, szekek, kavezoasztal, tanyerok, etkeszlet. A matracok, az agykeretek es az ejjeliszekrenyek ujak. Orom a kobon, de senki nem mondta, hogy az osszeszereleshez nekem kell mindennel rendelkeznem. Irany a piac, ott eddig mindig lattam, hogy van egy speci hely, ahol csavarhuzot, kalapacsot, fogokat lehet kapni. "Termeszetesen" csak az a hely volt ures aznap az egesz piacon. Mindegy. Vegul egy vegyeskereskedesben vettem meg a dolgokat, amik nelkulozhetetlenek voltak.

Este bekoltozott a magyar lany is, igy mar csak en aludtam egyedul a ket szobabol. Rita annyi cuccal koltozott, hogy azt hittem be sem fog ferni a lakasba. A legnagyobb poen az volt, hogy az egyik hatalmas gurulos taska huzoreszebe iranytut epitettek. Ki volt az a pihentagyu, aki ezt a "letfontossagu" dolgot kitalalta egy teljesen varosi hasznalatra tervezett taskahoz? Nem baj, most mar tudjuk ellenorizni, hogy itt is eszakon mohasodnak-e a fak.

A tegnapi kozremukodesunknek koszonhetoen, a nem kivanatos lakok szama erosen megcsappant. Remelem, ez a tendencia fog folytatodni a tovabbiakban is, mert nem vagyok tulzottan oda az izeltlabu lakotarsakart.

Szombaton kinai piac, vasarnap Fish Market. A lakasberendezes szempontjabol semmi erdekes, es mivel ismetelten sikerult hosszura nyujtani, valamint valoszinuleg hamarosan felkeresem ujra mindket helyet, most nem irok roluk.

Ja, szombaton osszfutottam Mr. Budival. A kovetkezo beszelgetes zajlott le:
-Hi Mr Budi!
-Hi Adam. Is everything all right?
-Yes, it is, but we have too many bugs.
-You are so lucky, you are rich, you can go to the market to buy everything.

Nos ekkor gondoltam, hogy Mr. Budi neve Mr. Lucky, mert a joneveltetesem es a dobbenetem meggatolt abban, hogy eleg durvan valaszoljak. Amig az allamat kerestem, addig o be a liftbe es el az ujabb berlojeloltekkel. Remelem, nem talalkozunk egy ideig. A berleti dijat is csak banki atutalassal kell fizetnem.

Most mar tenyleg zarom soraimat, mert csak a munkahelyi internetezoknek lesz idejuk vegigolvasni. ;0))

Nincsenek megjegyzések: