vasárnap, június 06, 2004

Már hülyén hangzik, hogy ennyi, meg ennyi ideje vagyok itt, de azért mégis csak megemlítem, hogy már 6 azaz HAT hónapja hagytam magam mögött kis hazánkat és jöttem el, hogy kicsit megváltoztassam az eddigi életemet. Nos ez eléggé úgy néz ki, hogy sikerül, már csak azt kell eldönteni, hogy ez jó-e nekem. Minden esetre tapasztalatokkal gazdagabban fogok hazatérni, bár remélem, hogy az angolom is fejlődik. ;0))

A legutóbbi recept után, mint egy hagyományt folytatva, kicsit meglepőbb és talán távolabbi világot idéző érdekességgel ismertetem meg az olvasókat. A suliban teljesen kiakasztotta a tanárunkat már csak a lehetősége is, hogy valaki a whiskyt cola-val issza, hát még az, hogy a vörösbort. Ezek után mondta el, hogy milyen kaját szoktak csinálni, ha kirándulni mennek. A különlegesség neve: Bunny Chew, melynek elkészítése nem igényel komolyabb szakácstudást. Venni kell kenyeret, olyan magyar félét ;0)) , nem szeleteltet és ki kell szedni a belsejét. Fel kell tölteni friss hasábburgonyával és a kiszedett kenyérbél felével. Be kell tekerni fóliával, majd annyira becsomagolni, hogy ne ártson neki, hogy át kell rajta menni egy kocsival. Utána szeletelve fogyasztható. Hát nem kell egy nagy szakácstudás hozzá. Ezt még nem próbáltam, de állítólag nagyon népszerű Dél-Afrikában. Egyébként komoly témákat is érintünk a suliban, nem csak eldumáljuk az időt. A múlt héten pl. Válságmenedzsmentből és Üzleti jövőtervezésből vizsgáztunk. Na nem kell megijedni, a neve hosszabb, mint az anyagrész, de még nem tudom a végeredményt. A mostani feladatom néhány adott web-oldalból kiválasztani a számomra szimpatikusat és elemezni, hogy mennyire tükrözi a cég vásárlókkal kapcsolatos és marketing filozófiáját. Ez elég jó, mivel nem a betanult anyagra kiváncsi, hanem arra, hogy mi a véleményünk. Ez már jobban tetszik.

Beköttettünk néhány extra csatornát, ha már esténként nem mozdulunk ki, legalább néha jó filmeket lássunk. A csatornák aktiválása annyiból állt, hogy be kellett telefonálnom a Foxtel ügyfélszolgálatára, bemondani az ügyfélszámot valamint az új csatornákat. Mielőtt letettem volna a telefont, megkért az ügyintéző, hogy ellenőrizzem, hogy aktiválódtak-e a csatornák. Nos ez sem teljesen így működött otthon, bár nem tudom, hogy mennyit változtak vevőcentrikusságban a cégek az uniós csatlakozással.

Az itteni tél várható üditőital slágere a Lime Diet Coke. Eléggé várom, hogy dobozos kiszerelésben is megjelenjen, mivel gyüjtöm a Coca-Colá-s dobozokat. Van már néhány itt is, de láttam egy újat a vonaton valakinek a kezében és azóta is keresem, hogy hol vehette. Remélem, az olimpiára is megjelennek majd új dobozok. Mellesleg láttam az olimpiai lángot tegnapelőtt délután, mikor bevásárolni mentem. Még jó, hogy mások várakoztak rá, én meg a kellő időben a kellő helyen voltam. Bízom benne, hogy máskor is lesz ez így és nem csak a lánggal. =0P

Sokan mondják, hogy annyira messze van Au. mindentől, hogy itt még a bűnözés is sokkal alacsonyabb mértékü, mint a világ más pontjain. Nem akarok vitatkozni, csak leírom, hogy mi történt abban az étteremben, ahol dolgozom, bár aznap éppen nem voltam bent. Először egy linket akartam feltenni a cikkhez, de nem sok időm volt keresgetni, hogy hol lehet, viszont a Sunday Telegraph-ban megjelent cikk (May 23, 2004),az újság web-oldalán nem volt. Ez annak is lehet a jele, hogy nem találták fontosnak, illetve annak is, hogy a tulaj közölte, hogy intézkedett az ügyben, hogy ne verjék nagydobra az esetet. Nos szabados fordításban a cikk a következő: "Fiatalt lőttek meg a kávézóban." Egy 16 éves fiatalt lőttek térden, miközben vacsorázott egy zsúfolt kávézóban, Double Bay-ben Péntek este. A szemtanuk elmondták, hogy veszekedés tört ki két társaság közöt a Cosmopolitan kávézóban / ;0)) / este 10:45-kor. Az egyik társaság elment, de pár perccel késöbb visszatért egy kocsiban. Ahogy elhaladtak egy lövés dörrent és eltalálták a fiatalt. Barátai vitték a közeli St. Vincent Kórházba ahol megoperálták. A rendörség lezárta a Knox St-et 2 órára és kikérdezett több, mint 30 szemtanut. Több kávézóasztalról újlenyomatot vettek és átvizsgálták a közeli kanálisokat. Az áldozat néhány vércsepjét megtalálták a közeli árkádban. A leírások alapján a kocsi egy Toyota terepjáró volt, bár a rendőrség nem erősítette meg. Utoljára a Konx St-en látták nyugati irányba haladni. A Rose Bay-i rendőrség tegnap kihalgatta a fiatalt és más szemtanukat, de elmondások szerint sokan vonakodóak voltak. Bárkinek információja van az esetről, hívja a Rose Bay-i rendőrséget a 93626399 vagy a Bűnmegelőzési csoportot a 1800 333 000 számon.
Az esetről annyi extrát tudok, hogy "szokás szerint" nőügy áll a háttérben, ugyanis az egyik csoporttal levő csajokat "szemlélték" a másik csoport férfi tagjai, amit nem vettek jó néven a másik asztalnál ülők. Otthon is van ilyen, de ott még nem túl gyakran végződik hasonlóan az eset. Otthon inkább kézigránátot dobnak egymás lakására. ;0)

Vidámabb témával folytatom. Most már Au.-ban is élvezhető a fánkok fánkja, a Krispy Kreme amerikai cég üzletének megnyitásának jóvoltából. Mivel nem éreztem eddig erős késztetést az egy órás sorbanállásra, a minőséget még nem sikerült ellenőriznem. "Sajnos" itt nem három napig tartanak a csodák, ugyanis eddig 4 alkalommal is arra sétáltam és még mindíg hosszú a sor. Nem baj. Ha eddig, 30 évig megvoltam nélküle, ezt a pár napot már csak kibírom valahogy.

Munka téren annyi változás van, hogy az egyik kolléga felmondott a magyar étteremben, mivel átment a Captain Cruise hajóira dolgozni. Szerintem a szakmai tudása nagyon jó és az angolja is, most adja a hülyét, ugyanis "nincs kedve" dolgozni. Ez abban merül ki, hogy betaníttatja magát és nem veszi észre az eddig alapvető dolgokat. A hajón nincs borraval, ezért inkább a bénázást választotta, mint a kidolgozom a belemet taktikát. A pénz ugyanannyi, ezért néha megértem. ;0)) Van helyette egy új kolléganő, akinek lövése sincs a szakmáról, de vannak ezzel egy páran így. Itt nem sok választásod van, hogy mit csinálhatsz a suli mellett, mivel irodai munkát szinte csak teljes munkaidőben lehet csinálni, ami nem a 20 órás diákvízum kategóriája.

A Luna Parkot mindenki szereti, főleg, ha zárva van címmel jelent meg néhány cikk az újságokban, ugyanis az első hónap nyitvatartási mérlege több, mint 3.000 azaz háromezer panaszos megnyílvánulás (levél, telefon, e-mail, fax /mégis csak a XXI. században, a technika világában élünk/) 100 közeli lakótól. Hát itt is él a nyugdíjas effektus. Ráérek, hát panaszkodjunk. (ELNÉZÉST AZOKTÓL AKIK NEM ILYENEK!!) Egyébként valószínüleg az ingatlanárak változása lehet a dolog mögött, mert mindenki szeretne rálátni a Luna Park-ra és a gyönyörű öbölre, csak ezt nem akarják a zajjal összekapcsolni. Megértem őket is, de milyen lenne egy vidámpark, ahol nem lehet sikítani a hullámvasúton.

Elmentem megnézni a csokis céget és mosolyt csalt az arcomra, hogy a REBER cég logóját láttam az udvaron álló Transit oldalán. "Nekünk" is hasonló volt a cégben, csak az balkormányos volt. 8o)) Egyenlőre nem mentem be megkérdezni, hogy van-e valamilyen munkalehetőség, mert még én sem tudom igazán, hogy mit akarok és a magyarországi cégtől sem érkezett még visszajelzés, hogy mit mondtak az exportőrök az itteni cégről.

Rita és Csenge utazgatnak, ugyanis Csenge úgy határozott, hogy otthon folytatja a suliját és nem jön vissza egy ideig. Így most egyedül vagyok a szobámban, ami nem nagy változás, hiszen általában már alszik Rita, mikor megérkezem és én is alszom, amikor ő elmegy suliba. Ideális párkapcsolatban élünk, ha nem is párkapcsolat. =0))

A sulibüfét úgy harangozták be érkezéskor, hogy javasolják, hogy ott étkezzünk, mivel a belváros elég drága a diákok számára. Nos nem mondom, hogy átszámolva olcsó lenne, de lehet találni olyan helyeket, ahol már $5-ért steak, rántott szelet, fish & chips vagy valamilyen tésztaféleség kerül a tányérodra. Igaz, hogy egy ital $3, de nem kötelező fogyasztani.

Cipőtalpaltással kapcsolatban már nem sikerült ilyen jó árat találnom. Mivel elég sok km megy a cipőmbe munka közben és padlószőnyeg van a magyar étteremben, kopásnak indult a cipőm talpa. Nagy ötlettől vezérelve el is mentem a helyi suszterlánchoz, hogy ugyan mondjanak már egy árat egy új cipőtalpra. Nos ez egy kicsit magasabb volt, mint $80-100, amiért már egy elég normális cipőt lehet venni. Így az új cipő mellett döntöttem, habár a régi nagyon kényelmes volt. A dolog egy másik hátulütője, hogy az új cipőt már kifizettem csak nem volt a méretemben és megigérték, hogy pár napon belül érkezik az új szállítmány. Ez volt lassan két hete. Kezdek kicsit morcos lenni.

Újabb rendőri sztorikkal lettem gazdagabb.
Az egyik ismerősömet megállították a Hyde parkban a rendőrök, mivel erősen ittas állapotban leledzett, hogy hova, hova? Nem volt semmi gond, de az esetleges problémák elkerülése végett hazavitték rendőrautóval. Ez sem tipikus otthon, hiszen rendesen le volt korlátozva korábban a kocsihasználat és a megtehető km a rendőrök számára Bp-en.
A másik "természetesen" lányokkal esett meg, akiknek egy kis furfangért nem kell a szomszédba menni. Mivel elfogyott a pénzük és késő este volt, előadták a rendőröknek, hogy eltünt az egyikük táskája az iratokkal, tárcával, kulcsokkal és most félnek hazamenni, mert ki tudja ki lehet a lakásban. A rend szorgos őrei hazavitték őket, ahol konstatálták, hogy a lakás érintetlen és minden rendben van. Lehet itt a taxin spórolni. 8o))

Múlt hét szombaton felkerestem Mikivel a Chinese Gardent, ami Au. és Kína, valamint Sydney és egy kínai város barátságát szimbolizálja. Hihetetlen volt, hogy szinte a város közepén teljesen elszakadhatsza külvilágtól. Ha felnézel látod a toronyházakat és ha fülelsz, a város zajai is bejönnek, de baromi jó volt. Leültünk teázni az emeleti Kinai Teaházba, ahol öregember szempillája, valamint Föld teát ittunk. Sütött a nap, kellemesen meleg volt és kevesen voltak a kertben. A japán diáktársam azt mondta anno róla, hogy uncsi, hiszen csak egy kínai kert és közelébe sem ér egy japán kertnek, de nekem hagyon bejött. Most már igazán kiváncsi vagyok egy japán kertre is. Rita és Csenge már voltak itt régebben és beöltöztek kínai ruhába és abban járták be a kertet, de mi nem éreztünk erre kéztetést, főleg, hogy zárva volt a jelmezkölcsönzős. Késöbb találkoztunk egy volt osztálytársammal, akivel átballagtunk a Rocks-ba, ahol kirakodóvásár volt. Sok érdekes és jópofa dolgot találtunk, de nagy vásárlásba nem bocsájtkoztunk, pedig Miki már nagyon az ajándékozáson töri a fejét, mivel 2 hét múlva megy haza. Jó lenne, ha eldöntené már, hogy visszajön vagy sem, mert nem mindegy, hogy egy hónapra vagy egy évre keresek valakit a helyére.

Igaz, hogy 3 nap alatt hoztam össze a szabadidőmben és hosszú is lett, de legalább utolértem magam az eddigi események leírásásban.

Nem vagyok egy fázós típus és általában hideget jobban bírom, mint a meleget, mert a hideg ellen tudsz mit tenn, de rendesen hüsi van esténként. Ezért nem látni kengurut a környéken, mert elzavarták őket a jegesmedvék. ;0)))

Nincsenek megjegyzések: